ringsidegym

Kuva: Matti Pehkonen (c) RingsideGym 2015  

Nyrkkeily

Kilpanyrkkeily (ammattilaiset & amatöörit). Tämän ryhmän harjoittelu on tarkoitettu kilpailuihin valmistautuville seuran nyrkkeilijöille. Ryhmään pääsy edellyttää seuran päävalmentaja Pekka Mäen kutsun.

Valmentaja: Pekka Mäki    

Nyrkkeily akatemia

Tähän ryhmään siirrytään nyrkkeilykoulusta tai aikaisemmasta nuorten nyrkkeilystä. Ryhmän harjoittelu tähtää kilpanyrkkeilyyn.

Valmentajat: Amin Asikainen, Jesse Jouhki, Ricardo Morales

Nyrkkeilykoulu

Tämä ryhmä on tarkoitettu 10-14 v. aloitteleville tytöille ja pojille. Ryhmän tunneilla opetetaan nyrkkeilyn perusteet joka mahdollistaa siirtymisen akatemiatasolle. Nyrkkeilykoulun päätteeksi on yksinkertainen koe,​​​ jonka suorittamalla osallistujat saavat todistuksen käymästään nyrkkeilykoulusta. Näiltä tunneilta lapsesi lähtee hymyssä suin kotiin. Nyrkkeilykoulu lisää lapsesi tervettä itsetuntoa.

Valmentajat: Pekka Mäki, Jesse Jouhki, Amin Asikainen, Ricardo Morales

Kuntonyrkkeily

Ryhmien harjoittelu soveltuu kaiken ikäisille ja tasoisille kuntoilijoille. Harjoittelun pääpaino on nyrkkeilyn perustekniikoiden harjoittelussa sisältäen pariharjoittelua, säkkitreeniä ja pistehanskoihin lyömistä. Fyysistä kuntoa kohotetaan erilaisilla kuntopiireillä. Ei sparria (otteluharjoituksia).

Valmentajat: Pekka Mäki, Jesse Jouhki, Ricardo Morales, Amin Asikainen

               

Aminin aamutreenit

Ryhmän tunnit sopivat kuntoilijoille, jotka haluavat kuntoilla ennen töihin menoa. Tunnit sisältävät nyrkkeilytekniikkaa ja kevyitä kuntopiiriharjoitteita. 

Valmentaja: Amin Asikainen

Potkunyrkkeily

Tunnit soveltuvat kaiken tasoisille potkunyrkkeilijöille.    

Valmentaja: Mika Seppänen

Thainyrkkeily

Thainyrkkeily sopii kaiken ikäisille naisille ja miehille sekä nuorille (kuitenkin vähintään 14 v) kamppailuharrastukseksi ja kuntoilumuodoksi. Harjoittelun pääpaino on thainyrkkeilyn perustekniikoiden harjoittelussa sisältäen pariharjoittelua, säkkitreeniä ja potku- ja pistehanskoihin tehtävää harjoitusta. Fyysistä kuntoa kohotetaan erilaisilla liikkuvuus ja lihaskuntoharjoituksilla.

Lajiin pääsee mukaan käymällä alkeiskurssin, jossa harjoitellaan turvallisesti lajin alkeet.

Thainyrkkeily pähkinänkuoressa: Thainyrkkeily on lähtöisin Thaimaasta, jossa lajilla on vuosisatojen taakse ulottuvat perinteet. Thainyrkkeilystä käytetään myös englanninkielistä nimeä ”thaiboxing”, sekä lajin kotimaasta peräisin olevaa nimeä ”muay thai”.

Thainyrkkeily on kilpaurheilulaji, joka on tehokkuutensa vuoksi myös erinomainen kuntoilumuoto.

Thainyrkkeilyn monipuoliseen tekniikkavalikoimaan kuuluvat erilaiset lyönti- ja potkutekniikat sekä näihin liittyvät väistö- ja torjuntatekniikat, potkujen kiinniotto, lähiottelu (thaipaini) sekä polvi- ja kyynärpäätekniikat, jonka vuoksi laji eroaa merkittävästi perinteisestä potkunyrkkeilystä, sekä nyrkkeilystä.

Hyvän thainyrkkeilijän ominaisuuksiin kuuluu hyvä lihaskunto, kestävyys (hapenottokyky), nopeat refleksit sekä hyvä ottelusilmä, joita harjoitellaan tunneillamme.

Ottelemisesta kiinnostuneilla on mahdollisuus aina kilpailukehiin asti.

Valmentaja: Jani Virtanen.